Математика

Просвета (I и II част)

Покажи всички издания на учебника Всички издания

Избери урок:

1. Рационални Числа. Събиране и Изваждане на Рационални Числа 2. Умножение и Деление на Рационални Числа. Декартова Координатна Система 3. Степенуване 4. Пропорции 5. Елементи от Вероятности и Статистика 6. Подготвям Се За НВО. Аз Се Оценявам 6. Аз Се Оценявам 8. Рационален Израз. Променливи и Постоянни Величини 9. Числена Стойност на Израз 10. Едночлен. Нормален Вид на Едночлен 11. Събиране и Изваждане на Едночлени. Подобни Едночлени 12. Умножение, Степенуване и Деление на Едночлени 13. Упражнение. Едночлен. Действия с Едночлени 14. Многочлен. Нормален Вид на Многочлен 15. Упражнение. Многочлен. Нормален Вид на Многочлен 16. Събиране и Изваждане на Многочлени 17. Умножение на Многочлен с Едночлен 18. Упражнение. Умножение на Многочлен с Едночлен 19. Умножение на Многочлен с Многочлен 20. Упражнение. Действия с Многочлени 21. Обобщение. Аз се Оценявам 21. Аз се оценявам 22. Тъждествени Изрази 23. Тъждествата: (a ± b)^2 = a^2 ± 2ab + b^2 24. Упражнение. Тъждествата: (a ± b)^2 = a^2 ± 2ab + b^2 25. Тъждествата: (a ± b)^3 = a^3 ± 3a^2b + 3ab^2 ± b^3 26. Упражнение. Тъждествата: (a ± b)^3 = a^3 ± 3a^2b + 3ab^2 ± b^3 27. Тъждеството: (a + b)(a - b) = a^2 - b^2 28. Тъждествата: (a ± b)(a^2 ± ab + b^2) = a^3 ± b^3 29. Формули за съкратено умножение. Приложение 31. Подготвям се за НВО 31. Аз се оценявам 32. Разлагане на многочлени на множители чрез изнасяне на общ множител 33. Упражнение. Разлагане чрез изнасяне на общ множител 35. Разлагане Чрез Формулата (a + b)(a - b) = a^2 - b^2 36. Разлагане Чрез Формулите За Съкратено Умножение (a ± b)(a^2 ± ab + b^2) = a^3 - b^3 37. Разлагане Чрез Формулите За Съкратено Умножение (a ± b)^2 = a^2 ± 2ab + b^2 и (a ± b)^3 = a^3 ± 3a^2b + 3ab^2 ± b^3 39. Разлагане Чрез Групиране 40. Разлагане Чрез Комбинирано Използване На Различни Методи 41. Разлагане Чрез Комбинирано Използване На Различни Методи 43. Упражнение 2. Разлагане Чрез Комбинирано Използване На Различни Методи 44. Тъждествено Преобразуване На Изрази. Приложения 45. Подготвям Се За НВО 46. Обобщение. Аз Се Оценявам 46. Аз се оценявам 47. Числово Равенство. Уравнение с Едно Неизвестно (Преговор) 48. Линейни Уравнения 49. Упражнение. Линейно Уравнение и Уравнения, Свеждащи се до Линейни 50. Еквивалентни Уравнения. Еквивалентни Преобразувания 51. Упражнение. Еквивалентни Уравнения 52. Линейни Уравнения с Дробни Коефициенти 53. Упражнение. Решаване на Уравнения 54. Уравнението (ax + b)(cx + d) = 0 55. Упражнение. Уравнението от Вида (ax + b)(cx + d) = 0 и Уравнения, Свеждащи се до Него 56. Уравнението |ax + b| = c 57. Упражнение. Уравнението |ax + b| = c и Уравнения, Свеждащи се до Него 58. Моделиране с Цял Израз 59. Моделиране с Линейни Уравнения 60. Моделиране с Линейни Уравнения – Продължение 63. Упражнение 2. Задачи от Движение 64. Задачи от Работа 65. Задачи от Работа – Продължение 66. Упражнение. Задачи От Работа 68. Проста Лихва. Задачи От Капитал 70. Задачи от Смеси и Сплави 72. Упражнение. Задачи От Смеси И Сплави 74. Подготвям се за НВО 75. Обобщение. Аз се Оценявам 75. Аз се оценявам 76. Въведение В Геометрията. Основни Геометрични Фигури – Точка, Права, Отсечка

Избери Задача:

А) Числата \( 5,2 \) и \( -5 \frac{1}{5} \) са противоположни.

\[ -5 \frac{1}{5} = -5,2 \] \[ 5,2 \quad \text{и} \quad -5,2 \] Твърдението е вярно.

Б) Противоположните числа имат равни модули.

\[ |a| = |-a| \] Твърдението е вярно.

В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.

\[ |-10| = 10 \] Твърдението е невярно.

Г) Модулът на числото -16 е по-голям от числото 1.

\[ |-16| = 16 \] Твърдението е вярно.

Заключение

Твърдението, което НЕ е вярно, е: \[ \text{В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.} \]
ВИЖ ПОДРОБНО РЕШЕНИЕ
Нека разгледаме всяко от твърденията и да определим кое от тях не е вярно.

А) Числата \( 5,2 \) и \( -5 \frac{1}{5} \) са противоположни.

Числото \( 5,2 \) е десетично число. Нека преобразуваме \( -5 \frac{1}{5} \) в десетично число: \[ -5 \frac{1}{5} = -5,2 \] Противоположни числа са тези, които имат еднакви модули, но различни знаци. В случая: \[ 5,2 \quad \text{и} \quad -5,2 \] Следователно, твърдението е вярно.

Б) Противоположните числа имат равни модули.

Противоположни числа като \( a \) и \( -a \) имат равни модули: \[ |a| = |-a| \] Следователно, твърдението е вярно.

В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.

Модулът на числото \( -10 \) е: \[ |-10| = 10 \] Твърдението гласи, че \( 10 \) е по-малко от \( 10 \), което не е вярно. Следователно, това твърдение е невярно.

Г) Модулът на числото -16 е по-голям от числото 1.

Модулът на числото \( -16 \) е: \[ |-16| = 16 \] Твърдението гласи, че \( 16 \) е по-голямо от \( 1 \), което е вярно. Следователно, това твърдение е вярно.

Заключение

Твърдението, което НЕ е вярно, е: \[ \text{В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.} \]

Надвий
домашното
с хиляди решения, материали и резюмета:

Математика

46822 решени задачи
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас
4 клас

Литература

773 материали
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас
4 клас