Математика

Просвета (I и II част)

Покажи всички издания на учебника Всички издания

Избери урок:

1. Рационални Числа. Събиране и Изваждане на Рационални Числа 2. Умножение и Деление на Рационални Числа. Декартова Координатна Система 3. Степенуване 4. Пропорции 5. Елементи от Вероятности и Статистика 6. Подготвям Се За НВО. Аз Се Оценявам 6. Аз Се Оценявам 8. Рационален Израз. Променливи и Постоянни Величини 9. Числена Стойност на Израз 10. Едночлен. Нормален Вид на Едночлен 11. Събиране и Изваждане на Едночлени. Подобни Едночлени 12. Умножение, Степенуване и Деление на Едночлени 13. Упражнение. Едночлен. Действия с Едночлени 14. Многочлен. Нормален Вид на Многочлен 15. Упражнение. Многочлен. Нормален Вид на Многочлен 16. Събиране и Изваждане на Многочлени 17. Умножение на Многочлен с Едночлен 18. Упражнение. Умножение на Многочлен с Едночлен 19. Умножение на Многочлен с Многочлен 20. Упражнение. Действия с Многочлени 21. Обобщение. Аз се Оценявам 21. Аз се оценявам 22. Тъждествени Изрази 23. Тъждествата: (a ± b)^2 = a^2 ± 2ab + b^2 24. Упражнение. Тъждествата: (a ± b)^2 = a^2 ± 2ab + b^2 25. Тъждествата: (a ± b)^3 = a^3 ± 3a^2b + 3ab^2 ± b^3 26. Упражнение. Тъждествата: (a ± b)^3 = a^3 ± 3a^2b + 3ab^2 ± b^3 27. Тъждеството: (a + b)(a - b) = a^2 - b^2 28. Тъждествата: (a ± b)(a^2 ± ab + b^2) = a^3 ± b^3 29. Формули за съкратено умножение. Приложение 31. Подготвям се за НВО 31. Аз се оценявам 32. Разлагане на многочлени на множители чрез изнасяне на общ множител 33. Упражнение. Разлагане чрез изнасяне на общ множител 35. Разлагане Чрез Формулата (a + b)(a - b) = a^2 - b^2 36. Разлагане Чрез Формулите За Съкратено Умножение (a ± b)(a^2 ± ab + b^2) = a^3 - b^3 37. Разлагане Чрез Формулите За Съкратено Умножение (a ± b)^2 = a^2 ± 2ab + b^2 и (a ± b)^3 = a^3 ± 3a^2b + 3ab^2 ± b^3 39. Разлагане Чрез Групиране 40. Разлагане Чрез Комбинирано Използване На Различни Методи 41. Разлагане Чрез Комбинирано Използване На Различни Методи 43. Упражнение 2. Разлагане Чрез Комбинирано Използване На Различни Методи 44. Тъждествено Преобразуване На Изрази. Приложения 45. Подготвям Се За НВО 46. Обобщение. Аз Се Оценявам 46. Аз се оценявам 47. Числово Равенство. Уравнение с Едно Неизвестно (Преговор) 48. Линейни Уравнения 49. Упражнение. Линейно Уравнение и Уравнения, Свеждащи се до Линейни 50. Еквивалентни Уравнения. Еквивалентни Преобразувания 51. Упражнение. Еквивалентни Уравнения 52. Линейни Уравнения с Дробни Коефициенти 53. Упражнение. Решаване на Уравнения 54. Уравнението (ax + b)(cx + d) = 0 55. Упражнение. Уравнението от Вида (ax + b)(cx + d) = 0 и Уравнения, Свеждащи се до Него 56. Уравнението |ax + b| = c 57. Упражнение. Уравнението |ax + b| = c и Уравнения, Свеждащи се до Него 58. Моделиране с Цял Израз 59. Моделиране с Линейни Уравнения 60. Моделиране с Линейни Уравнения – Продължение 62. Упражнение 1. Задачи от Движение 63. Упражнение 2. Задачи от Движение 64. Задачи от Работа 65. Задачи от Работа – Продължение 66. Упражнение. Задачи От Работа 68. Проста Лихва. Задачи От Капитал 70. Задачи от Смеси и Сплави 72. Упражнение. Задачи От Смеси И Сплави 74. Подготвям се за НВО 75. Обобщение. Аз се Оценявам 75. Аз се оценявам 76. Въведение В Геометрията. Основни Геометрични Фигури – Точка, Права, Отсечка 78. Основни Геометрични Фигури – Лъч и Ъгъл 79. Упражнение. Основни Геометрични Фигури 80. Основни Геометрични Построения 81. Съседни Ъгли 82. Противоположни Ъгли. Перпендикулярни Прави 83. Упражнение. Съседни Ъгли. Противоположни Ъгли 84. Ъгли, Получени При Пресичането На Две Прави С Трета. Признаци За Успоредност На Две Прави 85. Упражнение. Ъгли, Получени При Пресичането На Две Прави С Трета 86. Аксиома За Успоредните Прави 87. Свойства На Успоредните Прави 88. Упражнение. Свойства На Успоредните Прави 89. Триъгълник 90. Сбор На Ъглите В Триъгълник 91. Външен Ъгъл На Триъгълник 92. Упражнение. Сбор На Ъглите В Триъгълник. Външен Ъгъл На Триъгълник 94. Подготвям Се За НВО 95. Обобщение. Аз Се Оценявам 96. Еднакви Триъгълници 97. Първи Признак За Еднаквост На Триъгълници 98. Упражнение. Първи Признак За Еднаквост На Триъгълници 100. Втори Признак За Еднаквост На Триъгълници 101. Втори Признак За Еднаквост На Триъгълници 103. Равнобедрен Триъгълник. Равностранен Триъгълник 104. Упражнение 1. Равнобедрен и Равностранен Триъгълник 105. Равнобедрен и Равностранен Триъгълник 106. Симетрала На Отсечка 108. Симетрала На Отсечка 109. Упражнение 2. Симетрала На Отсечка 110. Трети Признак За Еднаквост На Триъгълници 111. Построяване На Симетрала На Дадена Отсечка. Построяване На Перпендикуляр От Точка До Права 112. Правоъгълен Триъгълник С Ъгъл 30° 113. Правоъгълен Триъгълник С Ъгъл 30° 114. Упражнение 2. Правоъгълен Триъгълник С Ъгъл 30° 115. Медиана Към Хипотенузата В Правоъгълен Триъгълник 116. Упражнение. Медиана Към Хипотенузата В Правоъгълен Триъгълник 117. Признак За Еднаквост На Два Правоъгълни Триъгълника 118. Ъглополовяща На Ъгъл. Построяване На Ъглополовяща На Даден Ъгъл 119. Упражнение. Ъглополовяща На Ъгъл 120. Височина, Ъглополовяща И Медиана В Равнобедрен Триъгълник 121. Подготвям Се За НВО 122. Обобщение. Аз Се Оценявам 123. Числови Неравенства. Свойства 124. Упражнение. Числови Неравенства 125. Линейно Неравенство С Едно Неизвестно 126. Еквивалентни Неравенства 127. Представяне На Решенията На Линейно Неравенство С Числови Интервали И Графично Върху Числова Ос 128. Упражнение. Представяне На Решенията На Линейно Неравенство С Числови Интервали И Графично Върху Числова Ос 129. Неравенства, Свеждащи Се До Линейни 130. Упражнение. Неравенства, Свеждащи Се До Линейни 131. Приложение На Линейни Неравенства 132. Подготвям Се За НВО 133. Неравенства Между Страни И Ъгли В Триъгълника 134. Неравенство На Триъгълника 135. Упражнение. Неравенства Между Страни и Ъгли в Триъгълника. Неравенство на Триъгълника 136. Подготвям Се За НВО 137. Обобщение. Аз Се Оценявам 138. Успоредник. Свойства 139. Упражнение. Свойства На Успоредник 140. Признаци За Успоредник 141. Упражнение. Признаци За Успоредник 143. Правоъгълник 145. Ромб 146. Квадрат 147. Упражнение. Видове Успоредници 148. Подготвям Се За НВО 149. Обобщение. Аз Се Оценявам 150. Разчитане И Интерпретиране На Кръгови Диаграми 151. Упражнение. Кръгова Диаграма 152. Задачи От Вероятност На Събития 153. Обобщение. Аз Се Оценявам

Избери Задача:

A) Числата \( 5,2 \) и \( -5 \frac{1}{5} \) са противоположни.

\[ -5 \frac{1}{5} = -5 - \frac{1}{5} = -5 - 0,2 = -5,2 \] \( 5,2 + (-5,2) = 0 \) Твърдението A е вярно.

Б) Противоположните числа имат равни модули.

Нека имаме числата \( a \) и \( -a \). \( |-a| = |a| \) Твърдението Б е вярно.

В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото \( 10 \).

\[ |-10| = 10 \] \[ 10 = 10 \] Твърдението В не е вярно.

Г) Модулът на числото - \( 16 \) е по-голям от числото \( 1 \).

\[ |-16| = 16 \] \[ 16 > 1 \] Твърдението Г е вярно.

Заключение

Твърдението, което НЕ е вярно, е В).
ВИЖ ПОДРОБНО РЕШЕНИЕ
Нека разгледаме всяко от твърденията, за да определим кое от тях не е вярно.

A) Числата \( 5,2 \) и \( -5 \frac{1}{5} \) са противоположни.

Стъпка 1: Преобразуваме \( -5 \frac{1}{5} \) в десетична дроб.

\[ -5 \frac{1}{5} = -5 - \frac{1}{5} = -5 - 0,2 = -5,2 \]

Стъпка 2: Проверяваме дали числата са противоположни.

Числата \( 5,2 \) и \( -5,2 \) са противоположни, защото сборът им е равен на нула: \( 5,2 + (-5,2) = 0 \). Следователно, твърдението A е вярно.

Б) Противоположните числа имат равни модули.

Стъпка 1: Дефиниция на противоположни числа.

Противоположните числа са числа, които имат еднаква абсолютна стойност, но различни знаци. Например, \( a \) и \( -a \) са противоположни.

Стъпка 2: Дефиниция на модул.

Модулът на числото е неговата абсолютна стойност. Например, \( |a| = a \) ако \( a \geq 0 \) и \( |a| = -a \) ако \( a < 0 \).

Стъпка 3: Проверка на твърдението.

Нека имаме числата \( a \) и \( -a \). Техните модули са \( |a| \) и \( |-a| \). Тъй като \( |-a| = |a| \), то противоположните числа имат равни модули. Следователно, твърдението Б е вярно.

В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото \( 10 \).

Стъпка 1: Изчисляваме модула на -10.

\[ |-10| = 10 \]

Стъпка 2: Сравняваме модула с числото 10.

\[ 10 = 10 \] Модулът на числото -10 е равен на числото 10, а не по-малък. Следователно, твърдението В не е вярно.

Г) Модулът на числото - \( 16 \) е по-голям от числото \( 1 \).

Стъпка 1: Изчисляваме модула на -16.

\[ |-16| = 16 \]

Стъпка 2: Сравняваме модула с числото 1.

\[ 16 > 1 \] Модулът на числото -16 е по-голям от числото 1. Следователно, твърдението Г е вярно.

Заключение

Твърдението, което НЕ е вярно, е В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото \( 10 \).

Твоята задача я няма в сайта?

Вече можеш да заявиш решение от професионалист!

Надвий
домашното
с хиляди решения, материали и резюмета:

Математика

48944 решени задачи
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас
4 клас

Литература

773 материали
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас
4 клас