Математика
Старо издание на учебника! отвори актуално издание

Просвета (ново издание)

Покажи всички издания на учебника Всички издания

Избери урок:

Урок 1 Урок 7 Урок 8 Урок 9 Урок 10 Урок 11 Урок 12 Урок 13 Урок 14 Урок 15 Урок 16 Урок 17 Урок 18 Урок 19 Урок 20 Урок 20 - Самоконтрол Урок 21 Урок 22 Урок 23 Урок 24 Урок 25 Урок 26 Урок 27 Урок 28 Урок 29 Урок 29 - Тест Урок 30 Урок 31 Урок 32 Урок 33 Урок 34 Урок 35 Урок 36 Урок 37 Урок 38 Урок 39 Урок 39 - Тест Урок 40 Урок 41 Урок 42 Урок 43 Урок 44 Урок 45 Урок 46 Урок 47 Урок 48 Урок 49 Урок 50 Урок 51 Урок 52 Урок 53 Урок 54 Урок 55 Урок 56 Урок 57 Урок 58 Урок 58 - Самоконтрол Урок 59 Урок 60 Урок 61 Урок 62 Урок 63 Урок 64 Урок 65 Урок 66 Урок 67 Урок 68 Урок 69 Урок 70 Урок 71 Урок 72 Урок 73 Урок 74 Урок 75 Урок 75 - Самоконтрол Урок 76 Урок 77 Урок 78 Урок 79 Урок 80 Урок 81 Урок 82 Урок 83 Урок 84 Урок 85 Урок 86 Урок 87 Урок 88 Урок 89 Урок 90 Урок 91 Урок 92 Урок 93 Урок 94 Урок 95 Урок 96 Урок 96 - Самоконтрол Урок 97 Урок 98 Урок 99 Урок 100 Урок 102 Урок 103 Урок 104 Урок 105 Урок 106 Урок 107 Урок 108 Урок 109 Урок 110 Урок 111 Урок 111 - Самоконтрол Урок 112 Урок 113 Урок 114 Урок 115 Урок 116 Урок 117 Урок 118 Урок 119 Урок 120 Урок 121 Урок 121 - Самоконтрол Урок 122 Урок 123 Урок 124 Урок 125 Урок 125 - Самоконтрол Урок 126 Урок 127 Урок 128 Урок 129 Урок 130 Урок 131 Урок 132 Урок 132 - Самоконтрол

Избери Задача:

А) Числата \( 5,2 \) и \( -5 \frac{1}{5} \) са противоположни.

\[ -5 \frac{1}{5} = -5,2 \] \[ 5,2 \quad \text{и} \quad -5,2 \] Твърдението е вярно.

Б) Противоположните числа имат равни модули.

\[ |a| = |-a| \] Твърдението е вярно.

В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.

\[ |-10| = 10 \] Твърдението е невярно.

Г) Модулът на числото -16 е по-голям от числото 1.

\[ |-16| = 16 \] Твърдението е вярно.

Заключение

Твърдението, което НЕ е вярно, е: \[ \text{В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.} \]
ВИЖ ПОДРОБНО РЕШЕНИЕ
Нека разгледаме всяко от твърденията и да определим кое от тях не е вярно.

А) Числата \( 5,2 \) и \( -5 \frac{1}{5} \) са противоположни.

Числото \( 5,2 \) е десетично число. Нека преобразуваме \( -5 \frac{1}{5} \) в десетично число: \[ -5 \frac{1}{5} = -5,2 \] Противоположни числа са тези, които имат еднакви модули, но различни знаци. В случая: \[ 5,2 \quad \text{и} \quad -5,2 \] Следователно, твърдението е вярно.

Б) Противоположните числа имат равни модули.

Противоположни числа като \( a \) и \( -a \) имат равни модули: \[ |a| = |-a| \] Следователно, твърдението е вярно.

В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.

Модулът на числото \( -10 \) е: \[ |-10| = 10 \] Твърдението гласи, че \( 10 \) е по-малко от \( 10 \), което не е вярно. Следователно, това твърдение е невярно.

Г) Модулът на числото -16 е по-голям от числото 1.

Модулът на числото \( -16 \) е: \[ |-16| = 16 \] Твърдението гласи, че \( 16 \) е по-голямо от \( 1 \), което е вярно. Следователно, това твърдение е вярно.

Заключение

Твърдението, което НЕ е вярно, е: \[ \text{В) Модулът на числото -10 е по-малък от числото 10.} \]

Надвий
домашното
с хиляди решения, материали и резюмета:

Математика

47311 решени задачи
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас
4 клас

Литература

773 материали
5 клас
6 клас
7 клас
8 клас
9 клас
10 клас
11 клас
12 клас
4 клас